Zandra Harms, 1968, Tyskland
When confronted with the work of Zandra Harms you inevitably build a personal relationship towards it. They are familiar, not least because it’s the human figure or human-like figure in the heart of things. The first formally suggested uniqueness also contrary awakes a feeling that the relationships between the characters, things, figures and their environment is being disrupted, ambiguously and strange, -it even comes a little scary to mind.
The uncanny, possibly comes through Freud and the realm of the familiar, the homely feeling as a subliminal almost threatening situation.
The disturbing effect is perhaps not undramatic as in the indifference with which the characters in the pictures seem to have accepted them
strange situation as an unalterable normality.
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss.
Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av webbredaktionen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se.
OpenArt
E-post: openart@orebro.seTelefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8-16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10-16
E-post till servicecenter