Vid en allvarlig händelse/kris samt när det finns behov av att sprida viktig information i förebyggande syfte för att undvika en allvarlig händelse/kris publicerar vi en krisnyhet och en krisruta på orebro.se. Klartecken ska ha getts från Meta, Anna-Lena, Malin eller tib.
En krisnyhet består av en nyhet som ligger i nyhetsflödet samt en gul ruta med kort info som ligger högst upp på alla sidor på orebro.se med länk till nyheten.
Det går bara att länka till en krisnyhet åt gången i krisrutan – även om du publicerar flera krisrutor kommer bara en att visas. Om det redan ligger en krisruta publicerad och du behöver länka till en annan nyhet får du ändra texten i den befintliga krisrutan och länka om nyheten, alternativt avpublicera den befintliga krisrutan och publicera ut en annan.
Se "Lathund krisnyhet orebro-se" här:
G:\_Kommunikationsavdelning\3.KRISKOMMUNIKATON\Kriskommunikation\CHECKLISTOR VID KRIS\Kanaler\Lathundar publicering_KLAR.
Högerklicka på krisruta-artikeln och välj "Avpublicera". Själva nyheten kommer då att finnas kvar men inte den gula krisrutan.
Om du vill publicera krisruta på extrawebbarna, grundskolewebbarna och gymnasiewebbarna går du in på respektive hus och publicerar en likadan krisruta där. Se instruktioner:
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.
Telefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10–16
E-post till servicecenter