Registrera mobilnummer för att återställa lösenord (extern användare)
Denna guide vänder sig till alla externa aktörer. Den här guiden visar dig hur du registrerar ditt mobiltelefonnummer i lösenordsportalen, så att du själv kan byta ditt inloggningslösenord om du glömt det, eller när systemet uppmanar dig att göra det.
Förutsättningar
- Guiden förutsätter att du har ett aktivt lösenord som ska bytas. Om du inte har något aktivt lösenord behöver du kontakta din chef eller kontaktperson i Örebro kommun.
- Om du byter telefonnummer måste du göra om registreringen.
För chef/behörig beställare
Om en extern användare har glömt sitt lösenord så skickar du in Anmälan om registrering till lösenordsportalen.
1. Gå till lösenordsregistreringen
Gå in på https://pwreg.orebro.se/ Klicka på Nästa.
2. Ange ditt nuvarande lösenord
På sidan ser du ditt användarnamn. Ange nuvarande lösenord och tryck Nästa.

3. Lägg in mobilnummer
Kontrollera att användarens mobilnummer stämmer, eller uppdatera det. Om det är en arbetsmobil ska du använda det numret i första hand. Om inte, så kan du registrera ett privat nummer.
Tryck på Nästa, sedan är registreringen klar.


Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.