Om du är medarbetare i Örebro kommun och har idéer som gör att kommunen kan utföra sitt uppdrag på ett smartare eller effektivare sätt, är du välkommen att dela den via Idéslussen!
Alla idéer som ligger inom kommunens uppdrag och som skapar värde för invånarna är välkomna. Idéer som ligger i linje med kommunens övergripande strategier och budget och övriga styrdokument är extra intressanta. Observera att inköp till den egna verksamheten bör förmedlas direkt till berörd chef och större digitala idéer ska gå via Digitaliseringskommittén/Digitalt först.
Du kommer via Forms få beskriva din idé utifrån det behov du har sett. När Idéslussen har tagit emot din idé kommer den att bedömas, bland annat utifrån det värde den kan tänkas skapa för kommunens invånare. Om idén ligger inom kommunens uppdrag och inte redan idag genomförs så kommer den att slussas vidare till den/de verksamheter som den kan beröra. Idéslussen kommer att kontakta dig efter bedömningen för att berätta vad nästa steg blir. Detta kan ta tre till sex veckor.
Idéslussen
E-post: ideslussen@orebro.seTelefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8-16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10-16
E-post till servicecenter