Lägg till eller ta bort roll på medarbetare
Guiden visar hur du som chef lägger till eller tar bort en roll på en medarbetare i Kompetensportalen.
Roller används främst inom vård och omsorg samt funktionsstöd och kan vara olika typer av ombud.
Det kan också vara kommunövergripande roller som ”Projektledarpool”.
Om rollen du vill tilldela inte finns kontaktar du din förvaltnings samordnare eller HR via Kommunsupport.
1. Gå till Mitt Team.

2. Klicka på Gå till på den medarbetaren du vill lägga rollen på.

3. Välj Profil.

4. Klicka på plus-symbolen bredvid Valfria roller.

5. Sök fram och välj rätt roll. Klicka på Spara. Nu har du tilldelat rollen till medarbetaren.

6. Klicka på de tre prickarna bredvid rollen för att visa detaljer (se en beskrivning av rollen) eller ta bort rollen från medarbetaren.

Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.