Lägg till eller ta bort roll på medarbetare

Guiden visar hur du som chef lägger till eller tar bort en roll på en medarbetare i Kompetensportalen.

Roller används främst inom vård och omsorg samt funktionsstöd och kan vara olika typer av ombud.

Det kan också vara kommunövergripande roller som ”Projektledarpool”.

Om rollen du vill tilldela inte finns kontaktar du din förvaltnings samordnare eller HR via Kommunsupport.

1. Gå till Mitt Team.

2. Klicka på Gå till på den medarbetaren du vill lägga rollen på.

3. Välj Profil.

4. Klicka på plus-symbolen bredvid Valfria roller.

5. Sök fram och välj rätt roll. Klicka på Spara. Nu har du tilldelat rollen till medarbetaren.

6. Klicka på de tre prickarna bredvid rollen för att visa detaljer (se en beskrivning av rollen) eller ta bort rollen från medarbetaren.

Senast uppdaterad:

Publicerad: