Frånvaro hel dag/period
Guiden visar hur du i Personec rapporterar in frånvaro med en eller flera hela arbetsdagar. Exempelvis semester, föräldraledighet, kompledighet, sjukfrånvaro eller liknande.
Frånvaro kan vara både betald och obetald. Exempel på betald frånvaro är semester och kompledighet. Exempel på obetald frånvaro är tjänstledighet och vård av barn.
1. Öppna Personec självservice och klicka på Rapportera.

2. Välj Lägg till ny aktivitet och klicka på Frånvaro.


3. Välj Orsak.

4. Markera rutan Hel dag.
5. Välj datum from och datum tom.
6. Skriv eventuellt meddelande till din chef och klicka på Spara.

Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.