Se pushnotiser i iphone och android
Guiden visar hur du kan hjälpa vårdnadshavare som inte får pushnotiser från Tempus hemma i sin smartphone.
IOS, iPhone
Alternativ 1
1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.
2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Appstore.
3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.
Alternativ 2
Att pushnotiser inte visas kan även bero på telefonens inställningar för batterioptimering. Eller att man råkat stänga av notiser för appen under inställningar.
1. Klicka på Inställningar i din telefon.
2. Öppna appen Tempus hemma.
3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.
Alternativ 3
Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.
Android
Alternativ 1
1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.
2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Google Play.
3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.
Alternativ 2
Ibland kan androidtelefoner vara inställda på att inte tillåta att appar körs i bakgrunder för att spara batteri.
1. Gå till Inställningar. Klicka på Appar.
2. Klicka på Tempus hemma och se över de inställningar som står under Batteriförbrukning.
Alternativ 3
Att pushnotiser inte visas kan även bero på att man råkat stänga av notiserna för appen under inställningar.
1. Klicka på Inställningar i din telefon.
2. Klicka på Appar och välj Tempus hemma.
3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.
Alternativ 4
Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.