Skapa registrering för utvecklingssamtal i Itslearning

Den här guiden visar hur du använder Itslearnings registreringsfunktion så att vårdnadshavare själva kan anmäla när de kan komma på deras barns utvecklingssamtal.

1. Inne i kursen där vårdnadshavare är deltagare, klicka på Innehåll.

2. Klicka på Lägg till i den mapp där du vill skapa en registrering för utvecklingssamtal.

3. Under Aktiviteter väljer du Registrering.

4. Sätt en rubrik på registreringen genom att klicka på Nya registreringar och skriv en kort beskrivning.

5. Lägg till alternativ som vådnadshavare kan välja på, t.ex. datum och tid för utvecklingssamtal. Ändra även så det enbart finns en plats på varje alternativ, så att vårdnadshavare endast kan boka en tid.

Det går inte att ta bort sitt val, endast ändra, så lägg till ett extra alternativ (t.ex. "Jag ångrar mitt val") som vårdnadshavare kan använda ifall de ångrar sitt val. Detta alternativ behöver ingen maxgräns på platser.

6. Ifall du önskar att vårdnadshavare ska tvingas skriva i vilket barn som de anmäler sig för, klicka i Deltagare måste förklara sina val samt addera en text som förklarar detta för vårdnadshavarna i beskrivningen.

Bocka ur Deltagare kan se varandras val ifall du önskar att vårdnadshavare inte ska se vad andra vårdnadshavare gjort för val. Ändra även så att deltagare enbart kan anmäla en gång, genom att sätta Min och Max till "1".

7. Ändra till Deltagare kan redigera sina val och se till att det står Ja under Aktiv. Klicka sedan på Spara.

8. Du är nu klar med registreringen. För att öppna så att vårdnadshavare ska kunna registrera utvecklingssamtalstider behöver registreringen öppnas upp för gäster.

Klicka på de tre punkterna (...) uppe i högra hörnet och välj Behörigheter.

9. Klicka på Visa en detaljerad översikt över aktuella behörigheter.

10. Klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet (...) och välj Redigera behörigheter (avancerat).

11. På raden Gäst klicka i Delta. Klicka därefter på Spara. Du är nu klar med registreringen för utvecklingssamtal i It's Learning.

Senast uppdaterad:

Publicerad: