Dela kalenderinformation i Outlook

Den här guiden visar hur du gör för att dela med dig av din kalenderinformation i Outlook på datorn.

Om du väljer att sätta behörighet utan att ange någon grupp/användare kommer samtliga grupper att kunna se när du är ledig/upptagen.

1.  Sätt behörighet i kalendern

I Outlook, gå på Arkiv->Alternativ->Kalender

Välj Alternativ

Välj Kalender

Klicka på Alternativ för ledig/upptagen

I exemplet (bild 1) visar i kalendern när du är upptagen. 

Vill du att endast en bestämd grupp ska kunna se din information i kalendern istället för att lägga till varje person då är det bättre att lägga till den specifika gruppen, fortsätt med del 2.

2.  Välj den P-grupp/användare du vill dela med dig till. 

  •  Välj behörighet för den grupp/användare som ska kunna se din kalender. I det här fallet väljs "Kan visa rubriker och platser" i kalendern.
  • Klicka på Lägg till
  • Sök upp gruppen i fönstret under Örebro Global Adresslista.
  • Klicka Lägg till
  • Klicka OK

För att se vilka deltagare som finns i gruppen du är tänker välja, högerklicka på en markerad grupp och välj Egenskaper

Varje deltagare i gruppen får ett meddelande om att du är inbjuden att dela den här kalendern.

Ett meddelande skickas ut till den grupp du har valt.

Senast uppdaterad:

Publicerad: